zaterdag 10 november 2012

Vlechten (bij een paard en mens)

In mijn vorige blogbericht had ik beloofd om eens uit te leggen hoe je een vlecht tekent. Ik begin eerst bij de mens.

Vlechten tekenen bij een mens

Je kan ze simpel, erg gedetailleerd tekenen of schetsen. Dat hangt af van hoe je het liefst tekent. Hou alleen in gedachten dat vlechten uit een aantal dikke haarlokken die in elkaar geweven zijn. Denk alsof de lijnen met elkaar snijden, omgedraaide traandruppel vormen die aan elkaar gezet zijn. Aan de onderkant zit een haarlint of iets dergelijks en daaronder "rafelt" het lichtelijk uit. Probeer ook de dikte van het haar te laten zien.


Het vraagt natuurlijk wat oefening. Maar onthoud dat tekenen een hobby is!
Ga niet tegen je zin tekenen!
























Vlechten bij een paard


Ik kon het natuurlijk gewoon uittekenen en daarvan een foto op mijn blog tekenen maar dan zie je het niet goed vind ik. Daarom heb ik een filmpje. Ik moest dus op de computer tekenen en dat is echt niet gemakkelijk...
Het paard was dan ook volledig mislukt en halverwege de vlecht ook. Kijk dus maar vooral naar het begin.


Geen opmerkingen: