zondag 18 november 2012

Geluksolifantsleutelhanger :) maken


Een geluksolifantje maken

Al een tijdje niet geschreven, nu doe ik het toch!

Vandaag schrijf ik over iets helemaal anders. Maar het blijft creatief.
Vandaag maak ik een olifantensleutelhanger (wat een woord :))!
Ik vind deze sleutelhangers supertof omdat je ze in alle kleuren kan maken. Zo geef je jouw outfit een unieke touch.
Als je niet zo goed in naaien bent kun je natuurlijk altijd de hulp van een handige oma/mama/tante/... inroepen.
Have fun!

Als je écht geen naaitalent (of hoe dat ook heet) hebt kun je ze ook op de site bestellen. Mij is het na wat proberen wel gelukt!
http://www.dagelijksegedachte.net/spirituele-winkel/symboliek/sleutelhanger-geluksolifantje/SYM0013/

Leuk weetje: In het oosten symboliseert de olifant kracht, wijsheid, voorspoed en geluk. Zijn slurf moet omhoog staan zodat het geluk er niet uit kan lopen!




Zelf een gelugsolifantje maken met de handleiding van Lucy 
Benodigdheden
-Schaar
-Naald en draad
-2 verschillende kleuren stofjes
-Watjes (en eventueel tandenstoker)
-Een sleutelhangerhanger om hem aan je tas te bevestigen.
-Een handige oma ;)

Hoe ga je te werk?
1. Teken op een stukje stof een olifantje (Met de slurf omhoog! Anders valt het geluk eruit! :)) en knip deze uit;
2. Leg het uitgeknipte stofje op dezelfde stof en teken het olifantje over. Dit knip je ook uit;
3. Naai de slurf, het kopje en de voor en achterpootjes aan elkaar. Het rugje blijft open om er watjes in te doen (Hierbij kun je gebruikmaken van een tandenstoker om tot in het verste hoekje van de pootjes en het slurfje te raken.);
4. Logische volging: prop de watjes erin;
5. Naai nu ook het rugje dicht.
6. Gebruik twee kleine knopjes als oogjes (of zoals ik het deed: met een alcoholstift), een andere kleur lap stof kan als dekentje dienen;


Wanhoop niet als het niet meteen lukt! Ik heb het ook 2 keer moeten proberen!! :)
Trouwens: misschien een origineel cadeau voor Sinterklaas? :) Ik heb er een roze gemaakt voor mijn zusje (jeweetwel)

Geen opmerkingen: