zaterdag 23 maart 2013

Mode....

Heb je ook wel eens dat gevoel dat je écht niet wat je moet aantrekken? Ik heb daar een vrij logische verklaring voor...

Ik las eens in een mode tijdschrift een interview met een beroemd ontwerper. Ze vroegen hem of hij tips had om kleren te kiezen.
Bij een nieuwe dag én bij het winkelen!

Kleren kiezen 's morgens

Hoe komt het eigenlijk dat we daar 's morgens zoveel moeite bij hebben? Volgens die ontwerper kwam dat omdat we dan nog niet weten hoe we ons voelen (dan ben je nog niet goed wakker :P).
Hij zei dat we die kleuren volgens het gevoel kiezen, en elke kleur heeft een gevoel. Er stond een lijstje bij, dus als je dat afdrukt en in je kast (of er toch niet ver naast) hangt hoef je (bijna) nooit meer te twijfelen!

Roze: verzacht, stemt vriendelijk

Geel: vergroot, maakt je vrolijk, geeft je energie

Wit: zuivert, verlevendigt andere kleuren die ermee gecombineerd worden

Zwartmaakt streng, straalt autoriteit uit, bevordert onafhankelijkheid (voor als je juffrouw moet spelen :D) 

Oranje: maakt vrolijk, beveelt, stimuleert eetlust en conversatie en liefdadigheid

Rood: stimuleert, dramatiseert, straalt passie uit

Groen: brengt in balans, normaliseert, verfrist, moedigt emotionele groei aan

Paars: maakt comfortabel, spiritueel, creeërt mysterie en bevordert intuïtie

Blauw: ontspant, verfrist, verkoelt, geeft rustige en vredige stemmingen



Wat ook altijd handig blijft, is dat je 's avonds je kleren al klaarlegt. Zo spaar je tijd uit. 
Als je bv een spreekbeurt moet doen, kies je best basic clothes.
Als je dan net zo'n speciaal topje/rokje/... wilde aandoen, zou ik dat toch uitstellen naar een andere dag.
Natuurlijk ziet het er bij je thuis fantàstisch uit maar dan sta je voor je klas en vervloek je jezelf (geloof me, ik heb het vaak genoeg meegemaakt). 
Als je dan toch eens wilt experimenteren doe het dan op een woensdag of tijdens een examen (ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar bij mijn school mag je dan al om 10 uur gaan).
Wat dan ook handig is, zijn reserve kleren...



Tips voor bij het winkelen

Als je weer voor nieuwe kleren gaat, leg dan de dag ervoor eens al je comfortabele/favoriete/... kleren op bed. En wat ligt er nu nog in de kast? Zo zie je wat in de winkel geweldig lijkt en op school toch niet zo'n goed idee is. Zorg er dan voor dat je dit soort kleding niet meer koopt. Maak eventueel een lijstje met de stijlen die je het liefst draagt.
Zo merk je dat je na een tijd je hele kleerkast weer gebruikt!



Zo, ik hoop dat je er wat aan gehad hebt!
xxLucy


Geen opmerkingen: